FBI Dodge Magnum

Op het allereerste oog lijkt deze FBI auto niets meer dan een luxe wagen. Van binnen is hij dan ook zeer relaxt waardoor het dus ideaal ‘werken’ is voor onze hulpofficieren. Helaas! Schijn bedriegt, er hoeven maar een paar knoppen ingedrukt te worden en hij veranderd van luxe wagen om tot een echte Police car. De auto is voorzien van onopvallende Amerikaanse flitslampen op diverse plekken, de FBI valt namelijk liever niet teveel op behalve als het écht nodig is natuurlijk. Dan gaan de lampen en de Amerikaanse sirenes aan en is deze jongen snel op de plek waar hij moet zijn.

Hebben wij in Nederland nou ook de FBI?
Nee wij zijn de enige met een FBI auto in Nederland speciaal voor onze doeleindes, overigens komt hij wel echt uit Amerika en heeft hij daar ook dienst gereden. De FBI rijdt namelijk alleen in Amerika rond.

Wat is en doet de FBI?
De FBI ook wel Federal Bureau of Investigation genoemd is een Amerikaanse federale politiedienst.
Ze treden tegenwoordig op als misdaadonderzoeksdienst voor onder andere:

– Terrorisme
– Drugsdelicten
– Georganiseerde misdaad
– Spionage
– Forensische onderzoek
– Computercriminaliteit
– Geweldsmisdrijven

Maar sinds 2002 heeft terrorisme de hoogste prioriteit. Er werken in totaal 35.104 werknemers bij de FBI waarvan er 13.412 FBI agenten zijn. Een flink deel daarvan werkt in de Verenigde Staten maar een aantal zijn gestationeerd in Amerikaanse ambassades en internationale organisaties zoals Interpol, Europol, Europese Unie en de NAVO.